Het Nationaal Platform Duurzame Inzetbaarheid (NPDI) reikt op 31 mei de zeventiende Kroon op het Werk uit: de prestigieuze prijs voor werkgevers met een succesvolle en effectieve aanpak van duurzame inzetbaarheid. Het doel van deze prijs is om werkgevers te helpen om werkenden langer, met plezier en gezond aan het werk te houden.
Werkgevers die effectief en creatief omgaan met de duurzame inzetbaarheid van hun werkenden, dus werkgevers die prioriteit geven aan goede prestaties, hoge productiviteit, klanttevredenheid, kwaliteit, een prettige werksfeer en gemotiveerde en vitale werkenden, kunnen zich inschrijven. Elke organisatie die kan dienen als voorbeeld voor andere werkgevers kan zich hiervoor opgeven. Werkgevers kunnen natuurlijk ook een andere organisatie voordragen. Kennisorganisatie TNO bewaakt de kwaliteit en doet de voorselectie van de kandidaten met gevalideerde vragenlijsten.
Draagvlak vergroten
Meedingen naar de Kroon op het Werkprijs levert veel op. Als u tot één van de vier genomineerden behoort, licht een jury bestaande uit onafhankelijke deskundigen uw aanpak door. De resultaten daarvan worden aan u gerapporteerd. Het is dus altijd nuttig om mee te doen. Deelname vergroot ook het draagvlak voor uw aanpak van duurzame inzetbaarheid en productiviteit binnen een organisatie.
Publiciteit
Daarnaast levert deelname veel positieve publiciteit op. Zo wordt informatietechnologiebedrijf IBM, winnaar in 1997, nog steeds gevraagd om op congressen te spreken over dit onderwerp. Drukkerij Wedding, winnaar in 2005, hield er televisieoptredens, nieuwe klanten en een heel sterk imago aan over en de winnaar van vorig jaar, autoruitreparateur Carglass, werd overstelpt met aandacht en kreeg uitmuntende sollicitanten.
Aanmelden
|